12. 3. 2014

Modré vajíčko




Kto by nepoznal patchworkovu metódu ? Ale predsa...
Ak ste ju ešte neskúšali, tu je návod :  

Potrebujeme :
polystyrénové vajíčko

2 druhy látok s rôznou vzorkou

úzka stužka

rezadlo

pilník na nechty (alebo iný nástroj na nechty)

malé špendlíky   

                                                                     

Pokračovanie 》

       Najprv som si na polystyrénovom vajíčku ceruzkou naznačila štyri čiary, na ktorých je teraz tenká biela stužka. (Od oka alebo pomocou prúžku tvrdého papiera.) Potom som ich narezala a ešte, čo je dôležité, trošku prešla špicom pilníka na nechty. Ja používam iný nástroj na nechty, taký špicatý s rúčkou, len teraz neviem, ako ho nazvať. Zatláčala som ho, a tým sa žliabiky v polystyréne mierne rozšírili. 

     Vystrihla som si presné kúsky látok, tak že som látku priložila na vajíčko. Samozrejme rátame s pár milimetrovým okrajom, ktorý je potrebné zatlačiť do polystyrénu. Kúsky potrebujeme štyri, striedavo raz z jednej, raz z druhej láky. 

     Takže priložíme si kúsok látky (s okrajom) na vajíčko a pomaly zatláčame jeho okraje do polystyrénového vajíčka pilníkom na nechty do vyrezaných žliabok (čiar). Postupne takto zatlačíme všetky kúsky látok a nakoniec prekryjeme žliabky bielou stužkou. Pripevníme ich malými špendlíkmi zo spodu a zvrchu vajíčka. Špendlíkmi môžme pripevniť aj stužku na zavesenie.

     Ja som mala pocit, že vzorka na látke je nevýrazná, tak som na ňu prišpendlila kvietky.


2 komentáre:

Ďakujem za milý komentár. :-)